top of page
Writer's picturepinni baumol

מדריך ליצירת מעגל אינטגרציה


זהו מודל פתוח לניהול מעגל אינטגרציה בצורות שונות, בין אם באופו חד פעמי על ידי קבוצת חברים או באופן ארוך טווח, עם מפגשים חוזרים שמתמקדים בשיתוף סיפורי ריפוי ושינוי, ובאינטגרציה של חוויות פסיכדליות אל תוך ההבנה והחיים היומיומיים שלנו.

הפורמט נכתב לשימוש ציבורי פתוח, בסביבה לא מסחרית, על ידי פיני בוימל Pinni Baumol  www.psychedelicsocialworker.net


מהי אינטגרציה?

אינטגרציה היא התהליך של יישום והטמעת תובנות מהחוויות הפסיכדליות אל חיי היומיום, למערכות האמונות ולמעשים שלנו. חוויות פסיכדליות שמבוצעות בצורה נכונה יכולות להפוך למקור כוח, תובנה וחכמה, בעוד שחוויות שאינן מתועלות נכון עלולות להפוך לטראומטיות וכואבות. ישנן דרכים רבות לבצע אינטגרציה, כולל נשימות ומדיטציה, אומנות, כתיבה, מוזיקה, ושיתוף מילולי. מצאנו שמעגלי אינטגרציה הם מאוד מועילים, הן להתמודדות עם חוויות מסוימות והן לבניית קשרים ותמיכה קהילתית.


מהו מעגל אינטגרציה?

מעגל אינטגרציה הוא מקום בטוח, לא שיפוטי ואמפטי. ניתן לראותו כמעבדה שבה ניתן לשתף, לבחון ולנסות למצוא משמעות לחוויות שעברו. המעגל מציע משוב, תמיכה ותובנה, והוא מונחה על ידי זוג מנחים, מנחה או על ידי המשתתפים עצמם. המעגל יכול לעסוק בחוויות של משתתפים אחדים או בשיתוף של כולם לפי סבב. הפרוטוקול המוצע יכלול שיתוף כללי של כל אחד לפי התור.





פרוטוקול מעגל שיתוף:


סבב פתיחה (2-3 דקות לאדם):   - מתחילים בסבב שבו כל משתתף מציג את עצמו ומשתף בקצרה, ללא הפרעה, כיצד הוא מרגיש ומה מעסיק אותו בתחילת המפגש.


סבב שיתוף (3 דקות לאדם):

   - כל משתתף מקבל מספר דקות לשתף סיפור, אירוע או חוויה אחת. הפוקוס יכול להיות על הכרת תודה, שיעורים שנלמדו, טרנספורמציה וריפוי. מבקשים מחברי הקבוצה לשתף כיצד האירוע השפיע על חייהם, אמונותיהם, מחשבותיהם, פעולותיהם או רגשותיהם. לאחר שהסיפור נמסר, החברים אומרים "תודה, אני איתך".


סבב סיום (2 דקות לאדם):

   - כמו בסבב הפתיחה, כל משתתף מתבקש לשתף בקצרה משהו שמסכם את המפגש. המשתתפים יכולים להודות אחד לשני, לשתף כיצד הם מרגישים, אילו תובנות נלקחו מהמושב, או להוסיף הערות סיום אחרות.



חלופה נוספת למעגל שבו משתתפים מסויימים משתפים בהרחבה:


סבב פתיחה (2-3 דקות לאדם) מתחילים בסבב שבו כל משתתף מציג את עצמו ומשתף בקצרה, ללא הפרעה, כיצד הוא מרגיש ומה מעסיק אותו בתחילת המפגש.

סבב שיתוף (30-40 דקות לשיתוף אישי) המשתתף שנבחר לשתף מקבל את הזמן שהוקצה לו לבטא ולשתף את סיפורו. רק לאחר 15-20 דקות יכולות שאר חברי הקבוצה לשתף כיצד הסיפור השפיע על אמונותיהם, מחשבותיהם, פעולותיהם או רגשותיהם. ייתכן שיהיה מועיל לבקש מכל אחד לציין שיעור ספציפי שלמדו או שאלה עבור האדם שמשתף. אין לתת משוב במהלך הסיפור הראשוני; לאחר שהסיפור נשמע, כל המשתתפים אומרים "תודה, אני איתך".

סבב סיום (2 דקות לאדם) בדומה לסבב הפתיחה, כל משתתף מתבקש לשתף בקצרה משהו שמסכם את המפגש. המשתתפים יכולים להודות אחד לשני, לשתף כיצד הם מרגישים, אילו תובנות נלקחו מהמושב, או להוסיף הערות סיום אחרות.



 קוד התנהגות במעגל:

- שמרו על דיבור ברור, אמפתי, ויעיל בזמן, ותגיבו לדברי אחרים בנדיבות.

- כבדו את עצמכם ואחרים במרחב הפגיע הזה, ושמרו על משוב חיובי ואדיב.

- האינטגרציה דורשת מאיתנו להיות כנים ופתוחים. נא לשמור על כל מה שנאמר במהלך המפגשים בתוך הקבוצה.

- מעגל האינטגרציה אינו מקום למחקר או לחיפוש חומרים. המעגל מתמקד בחוויות שלנו וכיצד הן משפיעות עלינו, ולא בחומרים עצמם.

- זה אינו טיפול. המעגלים הקהילתיים מיועדים לאנשים בריאים המוכנים להשתתף בחוויית שיתוף קבוצתית. אם אתם חשים צורך בעזרה בהתמודדות עם החוויה שלכם, או אם חיי היומיום שלכם מושפעים מחוויות פסיכדליות, אנא פנו לעזרה מקצועית.

- אין לעודד פעילויות בלתי חוקיות, קנייה, מכירה, העברה או שימוש בחומרים לא חוקיים.


נקודות חשובות למעגלים וירטואליים (זום):

- הגיעו למעגל כאילו הייתם נפגשים פנים אל פנים (לבוש, תסרוקת, הימנעות מאכילה באמצע וכו').

- שמרו על רקע ברור ונעים.

- השתמשו באוזניות.

- תזמינו את המיקרופון שלכם להיות על שקט בעת הכניסה. רק מי שמדבר או המנחים צריכים לפתוח את המיקרופון.

- הסתכלו במצלמה כדי ליצור קשר עין.

- חבקו את ההפסקות. קחו רגע אחרי סיום דבריכם והניחו לאחרים להמשיך לפני שאתם ממשיכים.


אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המחבר pinnibaumol@gmail.com




34 views0 comments

Comments


bottom of page